Sponsorizarea la nivel mondial, este subiectul de analiza si statistica pentru marile firme de audit!
Nu poti sa ramai insensibil la aceste cifre si din aceasta cauza tin neaparat sa impartasesc cu voi aceste date.
Potrivit estimărilor făcute de PriceWaterhouseCoopers, piața globală în ceea ce priveşte sponsorizarile, a avut o valoare estimată de aproape 40 de miliarde de dolari în 2012, 45 de miliarde de dolari în 2015, 57 de miliarde in 2018.
America de Nord (Statele Unite și Canada) au ca valoare estimata pentru anul 2019 aproximativ 18.3 miliarde de dolari din cele 62.7 miliarde de dolari estimate la nivel global.
Din tot acest volum financiar, 70% din sponsorizări sunt pentru sport, 10% pentru divertisment, 4% pentru arte, 4% pentru festivaluri, târguri și evenimente anuale, 3% pentru asociații și organizații.
Bineînţeles că estimările pentru România nu le regăsim nicăieri, fiind o zonă care nu prezintă interes şi probabil PriceWaterhouseCoopers nici nu s-a gandit vreodata sa obţină aceste date, neavând de unde.
Din estimările mele, având în vedere datele statistice înregistrate la INS în 2017, avem:
– Societăți comerciale active 789.000;
– Cifra afaceri 285 miliarde euro;
– Profit net declarat și înregistrat 11.4 miliarde euro;
– Impozit pe profit datorat la bugetul de stat: 1.83 miliarde euro;
– Cifra posibilă pentru a fi utilizată ca sponsorizare 366 milioane euro;
In 2018, în Europa am avut 17.6 miliarde de dolari bugetul estimat pentru sponsorizări, mai mare ca in 2016 – 16 miliarde dolari si ca în 2017- 16.7 miliarde dolari.
Comparând cifrele, este important de reţinut că România a avut şansa ca în anul 2017 să reprezinte aproximativ 0.2% (!!!?)🧐 din valoarea estimata pentru sponsorizari la nivel european.
Sunt convins însă, ca din cele 366 milioane euro posibil de accesat pentru sponsorizare în tara noastră, nu s-au accesat nici măcar 10% din acest fond!
De ce? Simplu! Pentru ca legea sponsorizarii este nefunctională!
Comments: no replies