Primarul Tudorache Pistolarul: ,,I-am ciuruit pe cei de la HC Dinamo! Un fleac!” /Finantatorul Rapidului si groparul proiectului HC Dinamo

Cu siguranta, in incercarea de a obtine finantare pentru HC Dinamo Bucuresti de la Primaria Sectorului 1, un rol aparte si foarte important, l-au jucat doua persoane: pistolarul Tudorache Daniel si secretara Primariei Sectorului 1 Nicoleta Daniela Cefalan.

Daca anul 2017 s-a incheiat fara sa obtinem finantare, am inceput anul 2018 cu mari sperante. Secretar al Primarie Sectorului 1 a fost adusa Daniela Nicoleta Cefalan, cu scopul de a-l controla pe Tudorache si camarila acestuia. Numai ca Cefalan ,,stie sa faca echipa” si s-a mulat imediat dupa …interes.

Proiect Handbal Club Dinamo Bucuresti

Proiectul HC Dinamo Bucuresti a aparut in anul 2017. Initial, dupa ce nu am reusit sa promovam cu echipa CS Dinamo Bucuresti in Liga Nationala, ne-am gandit sa fondam clubul doar pentru grupe de copii si juniori si sa ne dezvoltam in timp. Ca urmare a aparitiei OUG 38/2017, primarul Tudorache a anuntat public ca Primaria Sectorului 1 va aloca anual aproximativ 17 milioane EURO sportului, va finanta FC Rapid  si Dinamo Handbal Feminin.

Legea Sponsorizarii fiind complet nefunctionala, au fost atrase foarte putine fonduri din aceasta zona. Totusi tin sa le multumesc mult celor care m-au ajutat si au inteles ce vreau sa construiesc. Ca sa reusim sa ne continuam activitatea, am contractat in nume personal credite de la doua banci comerciale si multe credite de la persoane fizice, prieteni si rude apropiate. Timp de 5 ani, voi plati rate lunare pentru creditele luate de la banci pentru nevoi personale si bineinteles catre cei care m-au ajutat in perioada 2017-2019. Nevoia de a face sport a unora nu rezoneaza din pacate cu ce gandeste primarul pistolar si  secretara primariei. Daca considerati ca este o vendeta personala, trebuie sa aveti rabdarea de a citi acest material pana la sfarsit si sa intelegeti ca … culmea ironiei, acestia sunt platiti si din contributiile mele ca locuitor al sectorului 1.

De fapt… ne referim aici la handbal, pentru ca de fotbal se stie ca Tudorache este foarte interesat si implicat, fiind finantatorul Rapidului dar nimeni nu stie inca, cum!?

Aveam la acea vreme, promisiunea ferma a lui Tudorache, demersurile erau incepute, in tara se finantau programe sportive, ce mai…eram plini de speranta! Ne doream foarte mult si am reusit sa construim echipe de minihandbal mixt, Junioare 4, Junioare 3, Junioare 2 si Junioare 1, avand aproximativ 200 de sportive legitimate.

Centrul Cultural al Sectorului 1

Numai ca in acest joc, intra institutia nou creata in vara anului 2017 – Centrul Cultural al Sectorului 1.

Bogdan Mihailescu – directorul acestei institutii, este nimeni altul decat fostul coleg de banca din Camera Deputatilor in mandatul 2012-2016, a lui Dan Tudorache.

Dan este prietenul si colegul lui Bogdan, lucrurile fiind setate intre ei pe incredere si prietenie. Numai ca Dumnezu nu le-a dat si coloana vretebrala!

Acestia, una discutau cu noi despre proiectul de finantare si alta intre ei! Ceea ce nu au inteles cei doi, este ca sportul nu este un moft si are drepturi garantate prin legislatie iar bugetul Primariei Sectorului 1 nu este pusculita personala.

Centru Cultural al Sectorului 1 este o institutie subordonata Consiliului Local al Sectorului 1. CCS1 este infiintata din iulie 2017 ca institutie publica subordonata Primariei Sectorului 1 si Consiliului Local al Sectorului 1, respectiv Centrul Cultural al Sectorului 1. Institutia are in obiectul de activitate, in conformitate cu ROAF ul aprobat prin HCL 193/2017, la Art. 5 alin. (1) lit c. competente de ,,acordare de sprijin financiar, potrivit legii, in conditiile de eligibilitate a proiectelor si programelor (sportive) de interes public local propuse de catre parteneri sociali si organizatii non guvernamentale in domeniile … ,,sport’’…si altele asemenea’’ iar la art. 9 alin (5) ,,Compartimentul Evenimente, Proiecte, Programe Cultural Artistice, Sport si Relatii Externe raspunde de elaborarea, finantarea, implementarea si evaluarea proiectelor si programelor in domeniul sportului…’’. Prin prevederile Hot.193.2017_Infiintare CCS1 si ROAF au fost stabilite competentele acestei institutii.

Prin OUG 38/2017 si mai apoi prin Legea 90/2018 este consolidata Legea 69/2000 a Educatiei Fizice si Sportului. Cea mai importanta modificare este cea legata de finantarea multianuala a programelor sportive initiate de structurile sportive de drept public si de drept privat, pentru un sezon sau mai multe sezoane competitionale, unul dintre cele mai importante mecanisme pentru dezvoltarea jocurilor sportive si care asigura continuitate si acorda structurilor sportive (de drept public sau privat) sa incheie contracte (contracte de prestari servicii, contracte de activitate sportiva, contracte individuale de munca, alte cheltuieli) valabile pentru o perioada care depaseste perioada anului fiscal.

Ceea ce nu s-a explicat foarte clar, bineinteles ca ne-a afectat pe noi, respectiv diferenta dintre ,,activitatea sportiva” a structurilor de drept public aflate in subordinea autoritatilor deliberative si a ,,programelor sportive” initiate de catre entitatile enumerate la art. 18^1 alin.(2) din legea 69/2000.

Programele sportive sunt stabilite conform HG 884/2001, regulamentul de punere in aplicare a Legii 69/2000

In perioada ianuarie -decembrie 2018 s-au intamplat foarte multe lucruri interesante. O serie de adrese si o coresponenta interesanta cu Centrul Cultural al Sectorului 1, o voi reda mai jos. De fapt, Tudorache a facut tot ce le-a stat in putinta sa nu finanteze proiectul nostru, apeland la toate tertipurile, fapt confirmat si de apropiati din anturajul personal al acestuia.

Cerere Finantare PS1_11AUGUST2017

PV MTS

Adresa_revenire Cerere Finantare 01_03_2018

Adresa 117 HC Dinamo_Completare Cerere de Finantare_16 aprilie 2018

HCL S1 340.2017 aprobare solicitare CGMB ptr proiect HC Dinamo Bucuresti

Adresa 749 Raspuns CCS1_24 aprilie 2018

Raport Specialitate CCS1_ 22 03 2018 Proiect handbal

Punct de Vedere 120 din 24 04 2018_Finantare HC Dinamo Bucuresti

Solicitare HC Dinamo 04 2018_clarificari de la CCS1

Mai intai a fost invocata, ambiguitatea cadrului legislativ. In acest sens, incepand cu luna martie 2018, mi-am luat un an de concediu fara plata ca sa am timp, sa ma ocup de acest proiect. Dupa consolidarea legii 69/2000 a EFS cu legea 90/2018 mecanismul finantarii multianuale a programelor sportive era destul de clar. CCS1 a invocat faptul ca nu este nicaieri explicata sintagma de ,,program sportiv” si intentionat sau nu, a facut trimitere la ,,activitatea sportiva” a structurilor de drept public aflate in subordinea autoritatilor deliberative, ceea ce bineinteles ca este o mare confuzie si un pretext.

In acea perioada, se dorea chiar infiintarea unei structuri sportive de drept public in subordinea CLS1, mai apoi preluarea CS Rapid, aberatii a unor oameni carora daca le intorci buletinul nu mai stiu cum se numesc. Apoi in luna iulie, prin modificarea si completarea HG 1447/2007 privind normele financiare in activitatea sportiva s-au explicat sintagmele de ,,program sportiv” si ,,activitate sportiva”.

Nici asta nu a fost suficient. Am adus puncte de vedere de la MTS, de la Consiliul Concurentei, pentru a sustine punctele noastre de vedere privind contextul care trebuie construit, pentru a finanta multianual programele sportive.

In iunie -septembrie 2018 m-am implicat si am reusit impreuna cu cei din MTS, sa abrogam OM 130/2006 al ANS care aparuse imediat dupa aparitia Legii 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile. OM 130/2006 a fost inlocuit cu OM 664/2018 si a stabilit regimul finantarii proiectelor si programelor sportive din fonduri publice, prin cele doua mecanisme: finantare si finantare nerambursabila. Mai apoi prin OM 321/2019 s-a scos si obligativitatea ca beneficiarii de finantari pentru programe sportive sa participe cu minim 10% din valoarea proiectului. Aceasta ,,mare realizare” cu care nu am fost niciodata de acord este o dedicatie speciala pentru cineva de la Zalau. Aceasta conditie a ramas obligatorie doar pentru finantarea nerambursabila. Am insistat ca in regulamentul de finantare care trebuia adoptata la Sectorul 1 sa fie cuantificata prin punctaj, cofinantarea. Asta pentru ca, cine solicita 1 milion de lei si nu este in stare sa aduca macar 100.000 lei insemna ca are la baza un management …cel putin indoielnic si miroase urat.

Trebuie retinut faptul ca prin nu stiu ce intamplari, Bogdan Mihailescu dispare de la Centrul Cultural al Sectorului 1 in septembrie si vine pe postul de director al acestei institutii, Silvia Benga. Aici aveti cateva crampeie din existenta acestei fiinte: Declaratie de avere BENGA SILVIA

Aceasta persoana cvasianonima dar flancata zilnic de niste ,,baieti de bine” (neangajati ai institutiei dar prezenti de dimineata pana seara acolo),  a reusit pana in decembrie 2018  sa ,,ingroape” toate proiectele cu anul centenar si a lasat cu datorii multe ONG uri care si-au facut ca mine credite in speranta ca vor fi finantati.

CCS1 a avut un buget de impresionant in 2018 din care a reusit sa ,,cheltuie” doar 20%, dar ramanand cu arierate. Arieratele, pentru cei nefamilarizati cu administratia publica, inseamna management defectuos, angajarea de cheltuieli mai mari decat bugetul aprobat sau in cazul nostru, angajare de cheltuieli dar neefectuare de plati (Curtea de Conturi ne va lumina) si restituirea creditelor bugetare la 31.12.2018.

Desi prin ROAF ul institutiei sunt stabilite atributii privind finantarea de proiecte si programe din domeniile cultura, educatie, tineret si sport, activitatea s-a rezumat in 2018 la organizarea de concerte si paranghelii, iar in 2019 capul de afis au fost excursiile ( cu elevi in perioada de vacanta dar mai ales cu pensionari in aceasta perioada, fiind si alegerile prezidentiale).

In toamna anului 2018, m-am chinuit sa punem pe OZ a CLS1 proiectul ,,Regulament de Finantare a Proiectelor si Programelor Sportive din fonduri publice ale Sectorului 1”, incercand sa explic diferenta dintre finantare si finantare nerambursabila. Desi este o institutie publica cu obiect de activitate in finantarea de proiecte si programe, iar in conformitate cu  prevederile Legii 350/2005 este denumita ,,autoritate finantatoare” si are un buget aprobat, interpretarea eronata a legislatiei si pregatirea precara a angajatilor, duce aproape la imposibilitatea de a obtine finantari. Regulamentul de finantare nerambursabilaRegulament-finantare-nerambursabila (anulat in septembrie 2019 la solicitarea Prefectului Municipiului Bucuresti pentru neconformitate cu prevederile legale) a condus la nefinantarea proiectelor, inchiderea nejustificata de sesiuni de finantare. Le-am atras atentia ca nu este corect si daca pe finantari nerambursabile pe alte domenii decat sportul este aproape imposibil sa obtii finantare, noi din domeniul sport, nu avem nici o sansa!

Ne intrebam pe buna dreptate, care mai este rolul unei astfel de institutii nefunctionale?

In decembrie 2018, vine pentru 3 saptamani director Flavius Hodor cel care a refuzat sa puna in aplicare HCL 419.2018 prin care s-a rectificat bugetul Primariei Sectorului si s-a aprobat alocarea sumei de 1.9 milioane lei pentru proiectul HC Dinamo Bucuresti in sezonul 2018-2019. In fapt, in incercarea noastra de solutionare a problemei am apelat la angajatii Departamentului Juridic, cel Economic si bineinteles la secretarul Primariei Sectorului 1. Toti s-au pus de acord ca in sedinta din data de 19.12.2019 sa fie aprobat Regulamentul de Finantare si in aceeasi sedinta la proiectul de rectificare a bugetului anual, consilierul local Alexandru Stefan Deaconu (initiatorul proiectului nostru) sa faca un amendament prin care se aloca 1.9 mil lei proiectului HC Dinamo Bucuresti si se repartizeaza suma in bugetul Centrului Cultural al Sectorului 1 la finantare programe sportive multianuale. Desi amendamentul apare pe inregistrarea sedintei, hotararea tehnoredactata nu are specificat amendamentul, ci doar suma din buget. Neexistand o hotarare distincta de CLS1 in care sa fie aprobat proiectul nostru si alocarea sumei, CCS1 s-a prevalat de aceasta eroare materiala si la adresa noastra de solicitare catre ei de a incheia un Contract de Finantare, am primit urmatorul raspuns: Nota Informare CCS1_Refuz incheiere Contract Finantare. 

Confuzia creata, dezinteresul angajatilor din Primaria 1 si CCS1, este incadrabila la neglijenta si abuz in serviciu.

Urmare a acestei note de informare, am transmis Adresa catre CCS1_27 12 2018, prin care le comunicam starea de fapt si nemultumirea noastra solicitand solutii. La acesta adresa am primit raspuns abia in data de 11.02.2019, trecand bineinteles mai mult de 30 de zile, aceasta fiind o practica frecventa in primaria 1.

Adresa Raspuns Secretar PS1_11 02 2019

Din aceasta adresa, retinem foarte clar ca, dupa adoptarea HCL 419/2018, Centrul Cultural al Sectorului 1 trebuia sa duca la indeplinire hotararea si sa incheie Contractul de Finantare.

Jihadul pogorat de Daniela Nicoleta Cefalan, duduia care conduce Primaria

Ei bine, v-am prezentat mai sus faptul ca am reusit sa abrogam OM 130/2006 al ANS, care a fost inlocuit cu OM 664/2018?

In aceeasi sedinta de CLS 1 din data de 19.12.2018 se aproba un regulament de finantare dar nu cel conceput de noi in baza noilor acte normative in vigoare si care este functional in toata Romania. A fost aprobat HCL  435.2018  ,,Regulamentul privind regimul finanțărilor nerambursabile acordate de la bugetul local al Sectorului 1 al Municipiului București pentru proiecte de activitate sportivă” care culmea, este in baza OM 130/2006 abrogat! Cea care a fost ,,artizana” acestui nemaipomenit regulament a fost nimeni alta decat Nicoleta Daniela CEFALAN secretara Primariei Sectorului 1 impreuna cu Mihaela Iacob – Director Executiv Directia Juridica, Beatrice Florentina Moga sef serviciu si bineinteles cu concursul angajatilor de la CCS1 care au intocmit Raportul de Specialitate. Prin Adresa 246 din_16ian2019_catre PS1 solicitam primarului Tudorache sa efectueze demersuri pentru punerea in aplicare a HCL 419/2018. Totodata, solicitam primarului sectorului 1 si Prefectului Municipiului Bucuresti sa anuleze HCL 435/2018 si sa adopte Regulamentul de Finantare a Programelor Sportive, care sa respecte legislatia in vigoare.

Adresa_HC Dinamo catre Prefectura_din 10ian2019 Solicitare Anulare RF

1.Amendament RF_Programe Sportive           2.Forma Finala Regulament

Atunci, Nicoleta Daniela CEFALAN -Secretarul Primariei Sectorului 1, i-a comunicat proaspatului director Bogdan Mihailescu (revenit pe pozitie dupa plecarea subita a lui Flavius Hodor) ca … ,,a inceput jihadul” impotriva noastra. Motivatia acestei amenintari, are la baza supararea duduei ca ,,nu trebuia sa cerem anularea HCL ului la Prefect, pentru ca am pus-o intr-o lumina proasta”!

Daca pana atunci finantarea multianuala a programelor sportive era cat de cat clara, ,,jihadul” pogorat de catre Cefalan peste proiectul nostru, are un film interesant.

Primarul Tudorache, intelege probabil gafa facuta de subordonatii sai si accepta ca in sedinta din data de 04.02.2019 sa fie introdus din nou proiectul HC Dinamo Bucuresti.  In sfarsit, prin HCL 41/2019 adoptata in sedinta CLS1 din data de 04.02.2019 este aprobat proiectul. Dar inca nu le-ati vazut pe toate!..

Continutul adresei Adresa 246_16ian2019_PS1 arata de fapt initierea ,,jihadului” de catre Cefalan.

Hotararea CGMB de imputernicire expresa nu mai era valabila desi in textul acesteia nu exista nici o prevedere ca timp, suntem sub incidenta ajutorului de stat,  nu era bugetul PS1 aprobat (desi exista o institutie publica subordonata care are rol de autoritate finantatoare si pana la aprobarea bugetului anual /aprobat in aprilie 2019BTW lucreaza in raportul de 1/12 din bugetul pe 2018), a invocat ca nu a avut proiectul de HCL ca sa il coreleze si tehnoradacteze si multe altele. Serios!? In decembrie cand ne trimitea la CCS1 pentru a solicita punerea in aplicare a HCL419/2018 nu exista nic unul din aceste motive!? Brusc, au aparut, asa, din senin!?

In fapt, prin adresa Nr. 246/16.01.2019 inregistrata la Registratura Sectorului 1 cu Nr. 1890/17.01.2019 (adresa in completare la adresa Nr. 0005/10.08.2017) am solicitat Pimarului Daniel Tudorache, Directiei de Management Economic, Secretarului Sectorului 1, Danielei Nicoleta Cefalan, Consiliului Local al Sectorului 1 ,, sa efectueze demersurile necesare materializarii HCL 419/19.12.2018 prin care s-a aprobat alocarea sumei de 1.900.000 lei materializarii programului sportiv – Promovarea practicarii handbalului ca o forma de educatie prin sport si imbunatatirea starii generale de sanatate a locuitorilor Sectorului 1’’ si am depus toata documentatia cuprizand cererea de finantare si anexele conform legislatiei in vigoare.
Adresa cu toate documentele anexe, au fost repartizate si au ajuns la Centrul Cultural al Sectorului 1, str. Piata Amzei, nr 13, Sector 1, Bucuresti.
In data de 24.01.2019 Primarul Sectorului 1, a luat decizia de a se convoca o sedinta extraordinara a Consiliului Local al Sectorului 1, pentru data de 04.02.2019 si a stabilit ca proiectul nostru va fi din nou supus dezbaterii si aprobarii pe Ordinea de Zi. Initiatorul proiectului, consilierul local Alexandru Stefan Deaconu, ne-a comunicat telefonic ca este in Primaria Sectorului 1 si ne-a intrebat unde este documentatia proiectului depusa in data de 17.01.2019 la Registratura Primariei?
Dupa ce am identificat ca documentatia a fost distribuita catre Centrul Cultural al Sectorului 1, subsemnatul Caliman Constantin in calitate de presedinte a structurii solicitante, m-am deplasat la sediul institutiei din str. Piata Amzei nr 13, am ridicat dosarul pe baza de Proces Verbal de predare primire (copie conform cu originalul in dosarul cu istoricul proiectului) si in dimineata zilei de 25.01.2019 impreuna cu dl. Consilier local Deaconu, am predat doamnei Georgeta Raportaru, sef Serviciu Secretariat General, Audiente, toate documentele inclusiv Expunerea de Motive si Proiectul de Hotarare. Mentionam faptul ca dna Raportaru Georgeta a semnat pe exemplarul nostru, pe prima pagina a Expunerii de Motive: ,,Am primit un exemplar, 25.01.2019, semnatura’’ conform Anexa. Cum sa spui ca documentele nu exista!? Am inteles mai tarziu ,,tactica” lui Cefalan; taraganare, amanare, raspunsuri nu in 30 de zile cum spune legislatia ci in cate zile vrea ,,muschii ei”, minciuni si comportament de vechil ca tot este sectorul 1 al municipiului Bucuresti, mosia ei.

Rasp.DJ-k2-37 Solicitare_

Consilier Deaconu Alexandru Stefan
In timpul sedintei din data de 04.02.2019, am ramas surprinsi de cele afirmate de catre Cefalan si de lipsa Proiectului de Hotarare. In acest sens, la solicitarea domnului consilier Deaconu Alexandru, i-am transmis in mare graba, pe email, un draft al proiectului de hotarare pe care l-am gasit in memoria telefonului.

Chiar si asa, sunt prevederi exprese, indiferent cine este initiatorul unui proiect, ca Secretarul primariei impreuna cu departamentul juridic are obligatia de a acorda asistenta in tehnoredactare conform actelor normative in vigoare (Legea 215 a administratiei publice locale si mai nou a Codului Administrativ).

Asa cum a fost redactat proiectul de HCL, are o problema in ceea ce priveste suma aprobata, in sensul in care se aproba la art. 1 suma de 1.900.000 lei cu TVA inclus si se aloca conform art. 2 doar 1.400.000 lei. Dupa 2 ani (doi ani) de la depunerea unei Cereri de Finantare, timp in care numai eu stiu prin ce chinuri financiare am trecut, mi se comunica o …,,stare de neconformitate” a unui act normativ, care este responsabilitatea exclusiva a unui aparat de specialitate aflat in subordinea primarului, oameni pe care-i platim din contributiile noastre si ei fac ce vor, nimeni nu -i trage la raspundere?!

Pentru sedinta din 04.02.2019 bineinteles ca am solicitat puncte de vedere de la MTS si Consiliul Concurentei, le-am primit si anexat la proiect impreuna cu celelalte documente:

Expunere Motive&Proiect HCL_conform original depus 25 01 2019

Hot CGMB_Avizare Finantare PS1&HCDinamoBucuresti

Hot.340.2017_CLS1_Finantare HCDinamoBucuresti

Punct de Vedere MTS to P sectorul 1

Solicitare PVedere _CC1 to MTS

Punct de Vedere_Consiliul Concurentei to CCS1_ 27 02 2019

Certificate Fiscale_19dec 2018ADEVERINTA FRH

OPIS

Urmare a Opiniei Motivante a Secretarului PS1, a crizei in care ne aflam pentru ca eram in luna februarie si sezonul competitional 2018-2019 se incheia la data de 30.06.2019, am indraznit sa solicitam un punct de vedere la Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti care sa ne transmita cu celeritate avizul de legalitate pentru HCLS1 41/2019. Retineti ca la nivelul Institutiei Prefectului, termenul de acordare de avize de legalitate este de …6 luni! Sunt astfel, hotarari de consilii locale si consiliul general in Bucuresti, care pot fi lovite de nulitate si bineinteles anulate iar cei implicati ori trebuie sa dea banii inapoi sau mai grav sa raspunda penal pentru ceea ce NU au facut cu stiinta? Deasemenea, daca se solicita si imputernicire expresa a CGMB pentru finantare programe sportive, puteti sa-i puneti cruce din start sportului si sa va apucati de altceva!

Adresa HC Dinamo catre  Prefectura Bucuresti_22 02 2019

Adresa HC Dinamo nr 259_26 02 2019_catre PS1_CLS1_SS1 

La solicitarea noastra, este de apreciat ca Institutia Prefectului  analizeaza cererea noastra si prin adresa comunicata in data de 22.02.2019 se solicita ,,indreptarea continutului HCLS1 41/2019”.

Adresa Prefectura Bucuresti catre PS1 SI HC Dinamo Bucuresti

Desi este comunicata in cel mai scurt timp de catre Prefect (in 2 zile, pentru ca a fost transmisa catre noi si catre PS 1 in acelasi timp) si se solicita indreptarea continutului HCL 41/2019 ,,cu celeritate”, duduia Cefalan Nicoleta Daniela, tine aceasta adresa in sertar si efectueaza demersuri de indreptare prin punerea pe OZ a Consiliului Local al Sectorului 1…tocmai in sedinta din 01.04.2019 la o distanta de 2 luni si o saptamana! Asta da, celeritate! Nu numai ca si-a batut joc de noi, dar probabil prin relatiile pe care le intretine si-a permis sa ne ingroape, avand garantii din zona celor care au girat detasarea ei din functia de expert parlamentar pe postul de Secretar al Primariei Sectorului 1.

Bineinteles tot cu o Opinie Motivanta prin care ne arata de ce refuza contrasemnarea, a fost adoptata cu majoritate si aceasta hotarare.

Va dati seama? In Romania, daca ai nesansa sa ai o calamitate ca Cefalan Nicoleta – Secretar al Primariei, poti sa iti iei vacanta ca si consilier local si sa iti vezi de viata ta!?

In sedinta ordinara a CLS1 de la sfarsitul lunii februarie (28.02.2019) am fost prezent la sedinta. In mod normal, la inceputul fiecarei sedinte de consiliu, Secretarul supune aprobarii Procesul Verbal al sedintei precedente si informeaza daca sunt probleme legate de legalitatea actelor normative aprobate anterior dupa informarea primita de la Prefectura. Nu a mentionat absolut nimic. La sfarsitul sedintei, am ramas in sala si am facut o interpelare prin care i-am comunicat ca nu este normal cum procedeaza, ca in calitate de cetatean al sectorului 1 am drepturi! Mai mult decat atat, ea este platita si din contributiile mele si ale familiei mele si are un motiv in plus sa isi indeplineasca cu constiinciozitate obligatiile din fisa postului! In acest proces verbal de sedinta, _Sedinta CLS 1 din 28.02.2019 la sfarsitul continutului, aveti interpelarea mea si raspunsurile evazive ale duduei Cefalan!

In sfarsit dupa multe intalniri si discutii prin Dispozitia nr 979 /2019 ordinara a Primarului Sectorului 1, se stabileste Ordinea de Zi pentru sedinta CLS1 din data de 01.04.2019. In aceasta sedinta, este adoptata HCL S1 Nr 114.2019_

prin care se indreapta continutul HCL 41/04.02.2019  si in sfarsit putem incheia Contractul de Finantare.

Eram la o distanta de aproape 3 (trei) ani de cand am depus Cererea de Finantare.

Bineinteles, aveti aici Opinia motivanta_S1_01 04 2019. Duduia s-a chinuit sa obtina si punct de vedere de la Comisia de Cultura Tineret si Sport din CGMB pdv pmb_hcgmb 676.2017 dar nu a reusit sa convinga la nivel de compartiment juridic al PMB.

Adoptata in sedinta din 01.04.2019, documentatia tuturor HCLS1 din aceasta sedinta a fost transmisa Prefectului Municipiului Bucuresti la aproape 3 saptamani.

Noi tot asteptam sa incheiem Contractul de Finantare cu Centrul Cultural al Sectorului 1 iar ei (Cefalan si Mihailescu) asteptau de fapt altceva.

Aceasta adresa este transmisa de catre CCS1 catre noi Adresa 1070_CCS1_Imposibilitate Finantare 13 05 2019 la jumatatea lunii mai.

Probabil Dana Stoicescu -Consilier Juridic si Bogdan Mihailescu -Director, au avut o mare bucurie cand au semnat aceasta adresa.

Sezonul era cam terminat si noi in genunchi financiar, dar am terminat campionatul pe locul 3, dupa CS Rapid Bucuresti (care a si promovat in Liga Nationala inca odata…) si CSU Stiinta Bucuresti (ambele finantate din fonduri publice). Felicitari!

Desi Primariei Sectorului 1 i-a fost comunicata cu maaare celeritate adresa prin care se suspenda HCL 41/2019 indreptata prin HCL 114/2019, noua ne-a ajuns prin posta, la sfarsitul lunii mai. Ceea ce inseamna ca si Institutia Prefectului ,,lucreaza pentru cetatean”!

Adresa 271_24 04 2019_catre Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti

In urma acestei adrese am hotarat impreuna cu Casa de Avocatura Chiuariu&Asociatii sa depunem o intampinare dar si o Cerere Reconventionala pentru obtinerea sumei. Cerere reconventionala Intampinare

Filmul prost continua. Incepea sezonul 2019-2020. A fost aprobat un Regulament de Finantare pentru programe Sportive. HCLS1_180_2019_RF_Programe sportive

Acest regulament respecta legislatia in vigoare. Nu are in schimb 3 programe nationale de utilitate publica din care P3 (Programul National pentru Infrastructura) este cel mai important. Ca sa va dati seama despre ce este vorba trebuie sa retineti ca, daca se vrea finantarea unui proiect de modernizare si intretinere a bazei sportive de la CSS1 Bucuresti sau chiar construirea unei baze noi sau a unei sali de sport, bazin de inot, etc, se poate face daca regulamentul este complet si parghia lucrativa.

Istoria acestui regulament,  este deasemenea interesanta. Noi am dorit sa cuprinda toate cele 5 Programe Sportive stabilite de MTS prin OM 664/2018. Bogdan Mihailescu a insistat sa nu fie posibila decat finantarea programelor P1 si P2. In acest sens le-am transmis:

Fisa Acordare de Punctaj_P1

Fisa Acordare de Punctaj_P2

Fisa Verificare a Eligibilitatii

Regulament de Finantare Programe Sportive

Regulamentul de finantare a fost aprobat prin HCL 180/2019.Urmare a acestui regulament incomplet, orice finantare a infrastructurii sportive, nu poate fi efectuata altfel decat respectand prevederile legislatiei in vigoare, pentru ca prin incredintare directa se intra sub incidenta ajutorului de stat.

Astfel, am contestat HCLS1 111 si 112/2019 la Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti, anuntand si Consiliul Concurentei, hotarari prin care au fost finantate proiectele de infrastructura initiate de Federatia Romana de Tenis si Federatia Romana de Atletism.

Despre asta va voi povesti intr-un material viitor!

Tudorache trebuie sa inteleaga ca, finantarea programelor sportive trebuie efectuata respectand legislatia in domeniu. Nu pe prietenii si smecherii!

M-a inzestrat Dumnezeu cu multe si-i multumesc in fiecare dimineata si seara pentru asta ( bineinteles si in timpul zilei cand am timp): cu rabdare, cu echilibru, cu bun simt si respect pentru cei care nu-i cunosc si mai ales pentru cei care imi arata respect.

Dar cand vezi secaturi ca unii dintre cei pe care i-am mentionat mai sus, oricata rabdare ai avea, nu poti sa inghiti asemenea abuzuri.

Administratia publica din Romania este plina de oameni nepregatiti, care nu stiu sa citeasca, iar daca stiu, nu inteleg care le sunt drepturile si obligatiile. Vina este exclusiv a celor care in mod tacit isi numesc incompetentii in functii.

Recunosc ca mai sunt si oameni onesti, muncitori, interesati de cunoastere si care au dispozitie pentru intelegere, empatizeaza cu cetatenii, chiar ajuta. Cu siguranta acestia sunt in lista de prieteni si apropiati ai oamenilor politici care au coloana vertebrala!

Imi cunosc bine drepturile si tocmai de aceea, vreau sa va anunt ca:

luni 11.11.2019 avem un termen la Tribunalul Bucuresti Sectia Contencios Administrativ prin care ne judecam cu Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti care a suspendat HCL 41/2019 indreptata prin HCL 114/2019;

-Indiferent ce se intampla in acest proces, ma voi indrepta penal impotriva tuturor celor mentionati mai sus, chit ca voi ajunge pana la Tribunalul de la Haga, pentru a gasi dreptatea;

 

Pentru primarul pistolar, am un singur mesaj: ,, Dane! Esti un mare panglicar mincinos si potlogar. Oameni ca tine sunt o rusine pentru administratia publica din Romania. Daca ma chemai in august 2017 si imi spuneai ca nu vrei sa finantezi acest proiect, probabil aveai respectul meu! Cat despre toti acolitii tai, sper din tot sufletul sa castig procesul si voi sa raspundeti penal si patrimonial pentru raul cauzat.  BOULE!”

 

Contextul legislativ

Administratiile publice locale au stabilite obligatiile de finantare, sprijinire sub toate formele a sportului, in conformitate cu prevederile legii 69/2000 a educatiei fizice si a sportului cu modificarile si completarile ulterioare, la art. 3, astfel:

(1) Autoritățile administrației publice, unitățile și instituțiile de învățământ, instituțiile sportive, precum și organismele neguvernamentale de profil au obligația să sprijine sportul pentru toți și sportul de performanță și să asigure condițiile organizatorice și materiale de practicare a educației fizice și sportului în comunitățile locale.

(2) Autoritățile administrației publice și instituțiile prevăzute la alin. (1) au obligația să asigure, cu prioritate, copiilor de vârstă preșcolară, tinerilor și persoanelor în vârstă condiții pentru practicarea exercițiului fizic, în vederea integrării sociale.

(3) Autoritățile administrației publice au obligația să asigure condiții pentru practicarea educației fizice și sportului de către persoane cu handicap fizic, senzorial, psihic și mixt, în scopul dezvoltării personalității lor și integrării în societate, precum și mijloacele care să permită sportivilor cu handicap participarea la competiții naționale și internaționale destinate lor.

In consecinta, sportul nu este un moft si are drepturi constitutionale iar statul garantează exercitarea funcțiilor sectorului public și ale sectorului particular în domeniile educației fizice și sportului, in conformitate cu prevederile art. 2 din Legea 69/2000 a educatiei fizice si a sportului, intelegand foarte clar urmatoarele:

(1) Educația fizică și sportul sunt activități de interes național sprijinite de stat.

(2) Statul recunoaște și stimulează acțiunile organizatorice și de promovare a educației fizice și sportului, desfășurate de autoritățile administrației publice și, după caz, de organismele neguvernamentale de profil în învățământ, în structuri ale apărării naționale, ordinii publice, siguranței naționale, în sănătate, în societăți comerciale, precum și în alte sectoare ale vieții sociale, potrivit reglementărilor legale.

(3) Educația fizică și sportul cuprind următoarele activități: educația fizică, sportul școlar și universitar, sportul pentru toți, sportul de performanță, exercițiile fizice practicate cu scop de întreținere, profilactic sau terapeutic.

(4) Statul garantează exercitarea funcțiilor sectorului public și ale sectorului particular în domeniile educației fizice și sportului, în conformitate cu principiile colaborării responsabile dintre toți factorii interesați.

(5) Practicarea educației fizice și sportului este un drept al persoanei, fără nici o discriminare, garantat de stat. Exercitarea acestui drept este liberă și voluntară și se realizează independent sau în cadrul structurilor sportive asociative.

(6) Statul recunoaște și garantează persoanei fizice și juridice dreptul la libera asociere în scopul constituirii structurilor sportive.

Modalitatea de finantare a activitatii sportive este efectuata in conformitate cu prevederile Titlului XI, art. 67^1, alin. (3):

(3) Condițiile, criteriile și procedura, precum și cuantumul pe fiecare categorie de cheltuieli, respectiv fiecare categorie de participanți la activitățile sportive, se stabilesc, după caz, prin hotărâre a Guvernului, respectiv prin hotărâre a autorităților deliberative ale administrației publice locale.
De aici intelegem foarte clar ca, in cazul finantarii programelor sportive din fonduri publice locale, autoritatea deliberativa trebuie sa aprobe un Regulament de Finantare care sa respecte legislatia in vigoare (principiul transparentei si  egalitatii de sanse, alte reguli conform legislatiei in vigoare pentru a nu intra sub incidenta ajutorului de stat, scopul si obiectivele programelor sportive de utilitate publica, stabilirea sumelor alocate care sa fie anuntate, continuarea finantarii programelor sportive multianuale si anuntarea sumelor deja aprobate, etc).
Aici trebuie facuta foarte clar distinctia dintre termeni: finantare nerambursabila si finantare.
Din punctul nostru de vedere, fiind avantajos si pentru autoritatea finantatoare si pentru beneficiar, finantarea programelor sportive trebuie efectuata prin finantare (simpla sau bugetara) si nu prin finantare nerambursabila!
De ce prin finantare si nu prin finantare nerambursabila?
1. Pentru ca daca s-ar efectua prin finantare nerambursabila, multe dintre entitatile enumerate la art. 18^1 alin.(2) trebuie excluse de la aceasta procedura ceea ce ar conduce la imposibilitatea de a accesa fonduri publice locale de catre acestea si ar constitui o incalcare flagranta a legislatiei si principiilor finantarilor din fonduri publice. Le enumeram aici pentru a nu exista confuzii: unitatile de invatamant pentru Asociatiile Sportive Scolare, institutele de invatamant superior pentru Asociatiile Sportive Universitare, structurile sportive de drept public (CSM urile din subordinea MTS, CSS urile si CSU urile din subordinea MEN, Federatia Sportului Scolar si Universitar, alte unitati de invatamant cu profil sportiv aflate in subordinea MEN);
2. Este foarte important de retinut, ca asa cum este acum construit mecanismul finantarii programelor sportive, Primariile si Consiliile Judetene au libertatea de finantare a activitatii sportive dar si a modernizarii, intretinerii si chiar construirii de infrastructura sportiva pentru CSS uri si CSU uri dar si pentru alte structuri sportive private sau de drept public, cu conditia respectarii procedurii stabilite prin Regulamentul de Finantare.
De retinut este faptul ca incepand cu anul 2018, administratiile publice locale NU MAI POT FINANTA infrastructura sportiva prin incredintare directa (incheierea de Protocoale de Colaborare conform prevederilor Legii Administratiie Publice respectiv a Codului Administrativ) pentru ca prin noile prevederi ale legii 69/2000 consolidata cu prevederile legii 90/2018 si in conformitate cu prevederile OM 664/2018 completat de OM 321/2019, programul „Întreținerea, funcționarea și dezvoltarea bazei materiale sportive” P3 stabileste foarte clar cum se pot finanta astfel de programe.
Ce se poate finanta, este stabilit la art. 18^1 alin. (1) si alin. (2) unde sintagma ,,pot finanta” trebuie inteleasa ca o enumerare a ceea ce se poate finanta, respectiv:
a. activitatea sportiva a structurilor de drept public aflate in subordinea autoritatilor deliberative;
b. programele sportive initiate de catre entitatile enumerate la alin. 2;
Autor: Constantin Caliman

Comments: no replies

Join in: leave your comment